In een tijd van data en kennis is iedereen dagelijks opzoek via het internet. Belangrijk is om een deel van deze data en kennis te publiceren in de vorm van boeiende, waardevolle en interessante artikelen. Met als doel om het merk of bedrijf onder de aandacht te brengen bij jouw publiek of doelgroep met in potentie winstgevende klantacties.
Waarom Content Marketing?
Met Content Marketing creëer je waardevolle en relevante informatie. Deze produceer en promoot je, waarmee jouw eigen website een reclamemiddel wordt. In deze tijd van data en kennis is Content Marketing een ‘must’ voor bedrijven. Wordt ook de grootste binnen jouw markt en start vandaag nog met Content Marketing!
Relevante informatie
Met traditionele reclame bereik je de grote massa, maar is de meerderheid uiteindelijk niet geïnteresseerd in de boodschap. Met Content Marketing zet je in op een specifieke vraag en kan je hier een specifiek product aanleveren. Zo wordt relevante informatie een relevant reclamemiddel.
- Wat is een leuk restaurant in Den Haag?
- Waar kan ik lekker eten in Amsterdam?
- Goede Italiaan in Utrecht
Push en Pull
Verschillende marketing bedrijven in Nederland stellen dat je van Push naar Pull moet. Zo wordt de doelgroep vaak actief benaderd door merken en organisaties wat als opdringerig wordt ervaren. Met Content Marketing is dit effect veel minder en verschuift de benadering van Push naar Pull.
Media als dagbladen, kranten en flyers verliezen hun kracht. Moet je daar iets mee als marketeer? Ja, natuurlijk! Naast dat je de vindbaarheid en het aantal zoektermen van de website vergroot is de nieuwe content een uitstekende bron om te delen via Sociale Media. Zo is niet alleen jouw website een reclamemiddel, maar wordt dit effect versterkt via Sociale Media.
Wij zijn echter van mening dat juist de combinatie van Push en Pull erg goed werkt!
Komst van Voice Search
Mobiel is niet meer weg te denken. Meer dan de helft van alle zoekopdrachten wordt mobiel uitgevoerd. Mensen stellen dagelijks volledige vragen via hun mobiele toestellen en met Content Marketing speel je hier handig op in.
Nu middelen als Google Home, Smartwatches en Alexa steeds meer voet in de aarde krijgen wordt er ook met Content Marketing aangestuurd op ‘Voice Search’. Robots moeten teksten begrijpen, lezen en uitspreken. Teksten moeten hiervoor in spreektaal worden geschreven. Het vermijden van lange zinnen en moeilijke woorden is daarbij essentieel.
Goed voor SEO
Een term waar je eigenlijk niet meer onderuit komt. SEO (Search Engine Optimization) of Zoekachine Optimalisatie. Content Marketing draagt bij aan de vindbaarheid van jouw website.
Met een grote en actuele website word je opgemerkt door zoekmachines. Hierdoor zal bijvoorbeeld Google je meer waarderen en hoger plaatsen in de zoekresultaten. Daarnaast wordt je op andere zoektermen gevonden, doordat je over meer onderwerpen schrijft.