Er zijn eindeloos veel voorbeelden van inspirerende Contentmarketing, maar hoe zet je deze vorm van Online Marketing effectief in? Inspireren kan met tekst, maar gaat vaak gepaard met foto’s en beeldmateriaal. Belangrijk is om altijd de doelgroep, missie en visie in het oog te houden
Het creëren van goede en inspirerende content is moeilijk. Leuke artikelen, foto’s of video’s die aansluiten bij de doelgroep worden vaker gedeeld op Sociale Media. De betrokkenheid van gebruikers op Sociale Media geeft een indicatie van het succes. Zo kan Contentmarketing zelfs tot Viral Marketing leiden, waarbij een artikel, foto of video duizenden tot miljoenen keren wordt bekeken.
Inspirerende Contentmarketing
Contentmarketing kan inspirerend, informerend of zelfs een tikkeltje commercieel zijn. Denk hierbij aan:
- Productinformatie of diensten van het bedrijf
- Veelgestelde vragen
- Het delen van kennis of handige informatie
- Actuele informatie, zoals ontwikkelingen of nieuws
- Beeldmateriaal, zoals afbeeldingen of video
- Blogartikelen of SEO Artikelen
Voorbeelden van inspirerende Contentmarketing
Inspireren met Contentmarketing kan op vele manieren. Hieronder een aantal voorbeelden van hoe het kan worden ingezet.
Een webshop met tientallen, honderden of duizenden producten? Het toevoegen van unieke beschrijvingen is een absolute must. Hiermee maak je onderscheid ten opzichte van de concurrenten, vergroot je de vindbaarheid en verhoog je de conversie. Inspiratie kan zowel d.m.v. leuke teksten, een productvideo of unieke foto’s.
Diensten uitwerken
Wanneer het bedrijf diensten levert kunnen deze specifieker worden uitgewerkt. Zo kan een kapper bijvoorbeeld pagina’s aanmaken voor het stylen, verven, knippen, wassen en nog veel meer.
Kom je er niet uit of hulp nodig bij het specifieker ingaan op diensten? Ennovative staat voor je klaar.
Veelgestelde vragen
Het zal je niet ontgaan dat de belastingdienst altijd goed wordt gevonden. Zij hadden al in een vroeg stadium door dat kennis, veelgestelde vragen en content moet worden gedeeld. Dit vergroot niet alleen de gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid, maar neemt tevens vragen bij bezoekers en klanten weg.
Kennisdeling met Contentmarketing
Hebben jullie een schat aan statistieken, cijfers, data of kennis? Dagelijks zoeken duizenden mensen online naar informatie, hulp of een stappenplan op jouw vakgebied.
Met het delen van kennis zorg je dat jouw website vindbaar wordt op deze zoektermen en trek je mogelijk nieuwe klanten aan. Daarbij wordt je langzaam een online autoriteit op het vakgebied. Autoriteit zorgt tot extra klanten, wanneer hier handig gebruik van wordt gemaakt.
Blog of SEO artikelen
Hoewel pure SEO artikelen vaak niet inspirerend zijn, kan de techniek wel worden gebruikt in inspirerende teksten. Het is daarbij een zeer effectieve manier van Contentmarketing, omdat je hiermee gericht opzoek gaat naar potentiële klanten.
Niet iedereen heeft de tijd of kennis voor inspirerende SEO artikelen of teksten. Ennovative neemt dit graag uit handen en is dolenthousiast om jouw business te laten groeien.